Arbeidsfysiotherapie

Arbeidsfysiotherapie richt zich, anders dan bij bedrijfsfysiotherapie, op de werkgerelateerde problemen van de individuele werknemer. Door de gezondheid van medewerkers te bevorderen, helpt arbeidsfysiotherapie om ziekteverschijnselen en -verzuim te beperken.

FysioWorks doet dat door op structurele basis op de werkvloer aanwezig te zijn. Bijvoorbeeld (twee)wekelijks of maandelijks. Op basis van deze unieke all-in formule kan men gedurende het dagdeel dat de arbeidsfysiotherapeut aanwezig is gebruik maken van o.a. bedrijfsmassage, werkplekonderzoek, ergonomie en trainingsadvies. Dit heeft als grote voordeel: laagdrempelige fysiotherapie waardoor zeer snel herstel optreedt en verdere klachten voorkomen worden.

Missie

In Randstad en midden-Nederland de gezondheid van bedrijven (MKB) bevorderen door middel van in-company fysiotherapie welke op structurele basis geleverd kan worden. Dit in combinatie met de grondige kennis op het gebied van arbeid & gezondheid en onze persoonlijke benadering.

Visie

Traditionele behandelaars werken voornamelijk aandoening-gericht. FysioWorks kijkt liever naar de persoon en hoe diens klacht is ontstaan. Bovendien maken we gebruik van een breed scala aan technieken waardoor een hoge effectiviteit van behandelen bereikt wordt.

Uw voordelen op een rij:

• U voorkomt onnodig verzuim en de bijbehorende kosten
  • Snelle en adequate fysiotherapeutische interventie bij dreigend ziekteverzuim
  • Verhoging van de productiviteit van uw medewerkers
  • In-company fysiotherapie: alle fysiotherapeutische interventies binnen handbereik
  • U voldoet aan de wet-en regelgeving inzake de Arbowet

Als arts of verpleegkundige in de kliniek lukt het niet altijd in de meest natuurlijke houding te werken: om risico's vroegtijdig te onderkennen en klachten te voorkomen, schakelde ik FysioWorks in. Door de uitgebreide analyse en adviezen aangaande onze werkhouding en de regelmatige massagebehandelingen blijven wij gezond.

"Voor mijn personeel is de tweewekelijkse behandeling een cadeautje,” lacht Dr. Helga van den Elzen, Elzenkliniek te Naarden-Vesting.